lördagen den 16 maj 2015

2015-05-16
18:23:30
Hejsan
 
Nu har Agnes och Felicia åkt hem och jag sitter hemma och pustar ut efter dessa händelserika dagar. De har verkligen varit sååå bra och just nu känner jag mig både glad och nöjd! ...meeen ganska trött också hah.
 
Igår, fredag, var en toppendag då vi först gick lite i Belleville och kollade på utsikt över Paris och sedan promenerade till parken Buttes Chaumont vilken alla uppskattade väldigt mycket. På kvällen slog vi på stort och åt Moules Frites och efterrätt på "le Paradis du Fruit" och det var den mysigaste och trevligaste kvällen jag haft på länge! Alltid så mycket skratt, framförallt med Agnes. 
 
Tyvärr har vi inte haft jätteflyt med vädret då det har varit molnigt och småduggat till och från, men det har inte stoppat oss. Även denna morgon trotsade vi regnet och promenerade i Jardin du Luxembourg, upp mot Pantheon, rue Mouffetard och Saint Michel. Till lunch köpte vi crêpes (galettes) som vi satt ute och åt då alla var lite halvfattiga efter allt matshoppande under helgen - och herregud vad mycket ost man fick! Mmmm... Tänkt att jag ska äta crêpe där jättelänge så nu kan jag boka av en av grejerna från min "bucketlist".
 
Nu sitter jag och pluggar fransk grammatik och funderar på om jag ska ut och äta middag idag igen... Maria som var här i höstas är också här på besök och har planerat in middagsträff ikväll med några. Jag känner att jag skulle behöva vila och att det tar emot att lägga mer pengar på restaurang denna helgen. Däremot är det ju inte varje dag man får Maria-besök och ligga hemma och kolla på film är faktiskt något jag kan göra nästan närsomhelst och när jag inte har hela Paris en halvtimma bort. Nejmen jag tror jag åker dit, väljer bland det billigaste på meyn, umgås och har kul men inte stannar ute hela natten. <- kompromiss, hah
 
Måste börja dra mig för att hinna i tid. Bilder togs med Agnes kamera så jag kanske delar med mig av de senare. Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej!
Jag heter Emelie Swenningson och jag är en glad tjej som ska åka till Svenska skolan i Paris läsåret 14/15. På den här bloggen kommer ni kunna läsa om allt spännande och ospännande jag kommer vara med om. Kommentera om ni undrar över något och...enjoy!

RSS 2.0