familjen

2015-05-01
22:53:13
 
Jag kommer inte ihåg vad jag skrivit om min värdfamilj här på bloggen men det känns som att jag sällan berättar om de bra sakerna.
 
Just nu tycker jag verkligen jättemycket om min värdfamilj! De är så himla gulliga och verkar alltid glada att se mig. De har välkomnat mig som en i familjen och detta är jag så tacksam för.
 
Jag berättade till exempel för dem att jag funderat på att stanna kvar och sommarjobba i Paris och de blev jätteglada och började genast fundera på vad de hade för kontakter som skulle kunna erbjuda mig ett jobb. Nu verkar det inte som att jag stannar ändå av olika anledningar, men bara gesten att vilja hjälpa mig på det sättet gjorde mig så glad!
 
Att följa med till Carnac var bland det bästa jag kunde gjort eftersom det skapade en bättre relation med värdmamman, barnen och hela familjen totalt. Jag fick tid att prata med dem på ett helt annat sätt än det blivit här hemma eftersom alla var avslappnade och vi gjorde saker tillsammans. Min talade franska utvecklades jättemycket bara på den veckan och gjorde att jag nu vågar ta för mig mer vid middagsbordet och berätta och fråga saker även om barnen skriker samtidigt. Annars känns det väldigt stort bara att bli medbjuden att spendera en hel vecka med dem hos deras släkt för det måste betyda att de tror på och trivs med mig.
 
Idag kom de två äldsta värdbröderna hem efter att ha stannat kvar en vecka i Carnac och middagen blev som min födelsedagsmiddag med kaka med 18 ljus och presenter. Alla tre pojkarna hade gjort varsin teckning till mig och det var det bästa jag kunde fått.
 
 
När jag pratar om familjen har jag insett att det måste låta som om jag klagar på dem; på att pojkarna skriker och att jag inte får utrymme att prata, men det jag säger är oftast med glimten i ögat och värme i hjärtat. Självklart är ingen perfekt och det är alltid lättre att se det som är dåligt. Jag vet inte riktigt om jag kan tacka dem tillräckligt, mitt ordförråd räcker inte riktigt till, men innan jag åker härifrån ska jag i alla fall se till att de har fattat att jag är glad att jag hamnat just hos dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej!
Jag heter Emelie Swenningson och jag är en glad tjej som ska åka till Svenska skolan i Paris läsåret 14/15. På den här bloggen kommer ni kunna läsa om allt spännande och ospännande jag kommer vara med om. Kommentera om ni undrar över något och...enjoy!

RSS 2.0