en månad

2015-05-18
21:34:23
Idag har varit en helt normal skoldag i princip. Inte haft många lektioner och pluggat lite ute i det fina vädret. Kändes lite träkisgt och konstigt att vara tillbaka efter denna händelserika långhelg, men det är väl så det är antar jag...
 
På eftermiddagen kom Maria och hennes kompis Beata och hälsade på alla och kollade in skolan och sedan åkte vi hem till min (vår) värdfamilj. Maria bodde nämligen i familjen jag bor i nu när hon var här i höstas så de hade bjudit över henne och hennes kompis på middag. Vi lekte ute i träådgården med barnen till att börja med och de var så himla oblyga allihopa så det var superhärligt! Vi lärde dem "under-hökens-vingar-kom" och döpte om den till "sous-les-ailes-d'un-oiseau" och det verkade som att Timothee i alla fall gillade den. Sedan åt vi pasta och chokladkaka och pratade vilket i alla fall jag tyckte var jättemcysigt. Vi fick dock översätta för Beata som läser spanska i skolan och bara snappade upp vissa saker... Jättehälrigt att de kom och hälsade på tycker jag! Sånt som livar upp vardagen ^^

Idag är det den 18 maj. Skolavslutningen är den 18 juni. Flybiljetten är bokad den 18 juni. Om en månad sitter jag alltså på flygplanet hem från detta, hem till Sverige igen. Mycket blandade känslor kan jag säga att jag har. För en månad senad hade jag varit glad över att få åka hem, men nu vet jag inte längre. Paris är ändå ganska underbart och människsorna här lika så. Jag ska verkligen ta vara på dessa veckor som består av tre skolveckor (späckade med alla prov...), en prao-vecka och en skolavslutnings vecka. Wow.
 
 
 
Nu ska jag kolla ut på den plötsliga halvstormen som drabbade staden och plugga fransk grammatik till provet på torsdag, heh.
 
Kramaar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej!
Jag heter Emelie Swenningson och jag är en glad tjej som ska åka till Svenska skolan i Paris läsåret 14/15. På den här bloggen kommer ni kunna läsa om allt spännande och ospännande jag kommer vara med om. Kommentera om ni undrar över något och...enjoy!

RSS 2.0