bara ett vanligt hej

2015-05-06
22:15:00
Hej!
 
Gud det känns som om det var evigheter sedan jag bara skrev utan att berätta om något speciellt som hänt. Dags för det!
 
Just nu mår jag faktiskt jättebra. Jag är glad, tar tag i det jag borde och har kul på samma gång. En sådan lättnad då jag för ett tag trodde jag skulle fortsätta i dippen jag varit i den senaste månaden för evigt. Vi har mycket att göra i skolan men samtidigt inte för mycket. Förra fredagen var vi lediga, i måndags var vi ju i Bryssel, nu på fredag är vi lediga och nästa vecka är vi lediga torsdag-fredag dessutom och då kommer Agnes och Felicia och hälsar på. I maj är man ju inget annat än ledig hela tiden verkar det som. Inte mig emot ^^
 
Denna vecka har vi poängjakt som är ordnad av elevkåren. jättekul uppdrag och ideg har vi bland annat byggt pyramid, åkt karusell, friat till någon på gatan, sjunig "Joyeux anniversaire" för en slumpmässig fransman i matsalen m.m. Detta är verkligen något som jag gillar och som plockar fram lite av den gamla vanliga Emelie. Kanske är därför jag känner mig så glad!
 
Den senaste veckan har jag funderat jättemycket på hur jag ska göra med sommaren; om jag ska stanna här i ännu en månad, jobba och me profite de Paris när jag ändå är här eller om jag ska åka hem datumet vi bokat flyg till familjen och värnnerna och det sommarjobbet jag hittat hemma. Om jag åker hem som planerat, på kvällen den 18 juni, har jag ett jobb och får träffa familj och vänner som jag längtat efter så länge. Däremot kommer jag spendera större delen av sommaren på landet och då kommer jag ändå inte kunna träffa så många eftersom det inte är så lätt att ta sig ut dig för kompisar och mina föräldrar jobbar i stan en del. Då tänkte jag att jag kan ju stanna kvar i Paris, hitta ett jobb och utveckla franskan ännu lite till eftersom jag ändå inte kommer träffa folket, för att sedan kunna vara 100% ledig när jag väl kommer hem i slutet av juli. Jag har känt att jag borde ta vara på den chansen jag har när jag väl är här. Jag har känt att jag borde stanna kvar och ta vara på chansen jag är given, men jag har insett att på samma sätt som att allt hemma finns kvar finns faktiskt Paris också kvar.
 
Jag har därför kommit fram till att jag åker hem som planerat och att jag får åka tillbaka efter trean och jobba och utveckla min franska. Nu har jag ju en bra bas i alla fall!
 
 
Ska försöka hålla mig borta så mycket som möjligt från meddelande och sådant nu de sista veckorna, så bli inte ledsna om jag inte svarar.
 
Massor pussar och kramar till er
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej!
Jag heter Emelie Swenningson och jag är en glad tjej som ska åka till Svenska skolan i Paris läsåret 14/15. På den här bloggen kommer ni kunna läsa om allt spännande och ospännande jag kommer vara med om. Kommentera om ni undrar över något och...enjoy!

RSS 2.0