happenings

2015-03-28
10:41:32
Gårdagen i bilder:
GODMORGON-KEMI är ett uttryck vår lärare kommit på. Vi drog det steget längre, kom en halvtimme tidigare till skolan och åt medhavd frukost. Riktigt mysigt! Mindre kul när lektionen drog igång och allt blev som vanigt sen bara...
 
Andra fotbollsmatchen och jag var till och med och spelade! ...i typ 2 minuter, men ändå. Vi var sjukt bra (!) men tyvärr var motståndarna ännu bättre och vann med typ 3-0 eller något. Morr. Kul hade vi i alla fall om inte annatmen nu måste vi vinna sista matchen i gruppspelet för att behålla vår värdighet. Haha jag ser ju helt trumpen ut..
 
Imorgon är det Palmsöndagen och det firades på den katolska skolan vi går på. Alla samlades på gräsmattan (som det annars är totalförbjudet att ens snudda vid) och viftede med blåbärsrislikanande pinnar och sjöng "Hosianna, Hosianna!". Lite skumt var det...
 
Sarah va à la piscine där vi provade våra nyinköpta simglasögon som gjorde simningen ännu roligare! Träden blommar i Paris!
 
Jag vill bara önska lycka till med högskoleprovet alla som skriver det! Jag hade kunnat skriva det här men det blev inte så av olika anledningar... Det får bli när jag komemr hem eller nåt.
 
Ha en trevlig helg och glöm inte att vifta med blåbärsris och ställa om klockan imorgon på Palmsöndagen! Kraam
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej!
Jag heter Emelie Swenningson och jag är en glad tjej som ska åka till Svenska skolan i Paris läsåret 14/15. På den här bloggen kommer ni kunna läsa om allt spännande och ospännande jag kommer vara med om. Kommentera om ni undrar över något och...enjoy!

RSS 2.0