sommar och nationella

2015-06-04
22:08:41
Hej!
 
Äntligen är det sommarväder efter denna halvkalla vår. Underbart! Dessutom gjorde vi mattenationella imorse dvs. 4 timmar prov och sedan lediga resten av dagen. Sista provet för året är nu gjort - inget plugg! Alla skrattade och log av lättnad så det var en härlig eftermiddag i solskenet. Dessutom fick jag och ett antal andra sitta modell för närsta års skolbroschyr så det var bara att langa upp matteböckerna igen för att låtsas vara intresserad av vad det stod, trots kursprov på morgonen.
 
I framtiden: 
- Men berätta om din modellkarriär Emelie.
- Jo det var ju såhär att jag var i Paris ett år och en dag var det en fotograf som kom fram och sa att jag var en perfekt modell för hans plåtning, och här är jag nu.
Man vet aldrig vad som händer...
 
Erika, Sarah och jag åkte sedan till Père Lachaise som är en känd kyrkogård i Paris. Jag vet det låterkonstigt men det var verkligen jättefin och det var så mysigt att promenera runt och kolla på alla gravar. Dessutom var det så lugnt, stillsamt och avstressande att bara sitta i skuggan på en bänk och inte behöva tänka typ.
 
 
Imorgon åker alla elever på SSP till Normandie på skolresa. Det ska bli jättefint väder (trodde jag tills för 10 minuter sedan men det ska tydligen bli mycket kallare och regna....) och vi ska spendera hela eftermiddagen imorgon på stranden så jag ser verkligen fram emot det. Bad och lekar! (heh..) Det ska bli kul att ses allihopa utanför skolan och även åka buss de tre timmarna till förläggningen för det är ofta en helt annan grej än att ses på lektionerna. Vi är dock bara borta över en natt och kommer hem på lördag kväll så det är inte så länge, men ändå!
 
Vill inte räkna ner, men det är typ omöjligt. Om två veckor sitter jag på plygplanet till Svedala igen.
 
Kramar 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej!
Jag heter Emelie Swenningson och jag är en glad tjej som ska åka till Svenska skolan i Paris läsåret 14/15. På den här bloggen kommer ni kunna läsa om allt spännande och ospännande jag kommer vara med om. Kommentera om ni undrar över något och...enjoy!

RSS 2.0