Landad

2015-06-19
11:00:55
Jag är nu hemma i Linköping där jag landade strax efter midnatt och blev uppmött av mor och bror. Sjukt trött var jag så jag hoppade inte av lycka, men det kändes riktigt bra att få se och och krama om dem!

Väl hemma i huset känns allt onormalt normalt men samtidigt så sjukt konstigt. Tror att det beror på att jag känner igen mig för en gångs skull, hah. Frukosten var dock det bästa; fil och ostmacka med kaviar och ett glas mjölk. *änglasång*

Idag måste jag fixa lite praktiska grejer med abonnemang ( så nu kn ni snart ringa till mig på vanliga numret igen ) och banken men annars bara ta det lugnt hade jag tänkt. Var dock uppe med tuppen för att kunna packa om mina väskor så att mamma och Martin kunde ta med sig dem till landet. Jag har nog aldrig packat upp så direkt efter hemkomst någon gång innan, så det var en effektiv strategi för att få golvytan fri.

Det är sjukt vad Paris känns långt bort redan. Fast samtidigt känns det så nära. Vet inte hur jag ska förklara det... Säga hejdå igår var dock lättare än jag trott, vilket jag tolkar som att det inte riktigt sjunkit in att jag lämnar Paris och SSPåret bakom mig. Skolavslutningar som annars brukar vara glada och lättsamma tillställningar var nog den sorgligaste jag varit med om, då många grät och ingen ville därifrån.

Jag kommer sakna att prata franska något så sjukt. Så om någon känner för en fransk fika så tveka inte att höra av er! Kommer också sakna effektiviteten jag ändå hade där. Jag gjorde ju nånting nästan varje dag. Kanske inte under skolveckorna då vi hade mycket plugg osv, men varje helg gjorde jag minst en utflykt hur mycket tid skolan än tog.

Avslutnibgsfrukost med Max och Erika (Sarah och Sanna sluter upp senare) i Parc Monceau med de franskaste av delikatesser som nybakta croissanter, pain au chocolat, jordgubbar med nutella och baguette med camembert.


Bisous mes amis 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, jag ska t paris i augusti och hsr en fråga. Jag ska snart skicka in mina betyg dit och jag har 3 F. Är jätterädd att dom ska ta tillbaka platsen, vet du om dom kan göra det? :0 <3

Svar: Hej! jag har ingen aning faktiskt... De går främst på personligt brev och tar bara in de som de tror kan klara av att vara ett år i Paris i värdfamilj och så vidare, men det skulle ju kunna vara så att de tror att du inte klarar av skolan och därför inte passar att åka. Men jag har verkligen ingen aning så maila och fråga hur mycket betygen betyder för antagningen och ställ samma fråga som du ställde till mig :) Om inte annat kommer ni på en lösning!
unefilleaparis.blogg.se

2015-06-22 @ 03:11:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej!
Jag heter Emelie Swenningson och jag är en glad tjej som ska åka till Svenska skolan i Paris läsåret 14/15. På den här bloggen kommer ni kunna läsa om allt spännande och ospännande jag kommer vara med om. Kommentera om ni undrar över något och...enjoy!

RSS 2.0