söndagsbravader

2015-04-12
21:47:00
Tjenahaha
Idag snörade jag på mig min värdmammas inlines och gav mig ut på en liten upptäcksfärd på Paris smala och breda gator. Solen sken och det var behagligt varmt och skönt. Jag hade egentligen tänkt åka längs Seine, på den avstängda bilvägen, men där hade någon olyckligtvis ordnat marathon så där kunde jag ju inte åka... Typiskt täknte jag och tvekade en liten stund innan jag bestämde mig för att ge mig ut bland turister, hundar och bilar istället. Detta måste varit mycket underhållande för vissa och extremt störande för andra, men själv skrattade jag bara innombords. För det första var de där stolparna vid trottoarkanten och övergångsställena mycket användbara när jag kände för att stanna och inte rulla ut i gatan. För det andra måste mina räddningsmanövrar när jag tappade balansen varit extremt underhållande att titta på och för det tredje så kan vi ju bara tala om turistvarnigen inlines, ryggsäck och hjälm förde med sig i finare kvarter som Saint-Germain-des-Prés...

Aja, jag hade i alla fall en härlig stund med att upptäcka Paris och jag brydde mig faktiskt inte så mycket om vad alla andra tyckte. Jag skrattade nog med dom, heh.

Till lunch köpte jag en paj på ett bageri som hade öppet en söndag som denna och kompletterade sedan min picknick med rivna morötter och couscous innan jag mötte Erika, Sarah och Sanna i theoneandonly - Parc Monceau. Första riktiga skrattet på länge.

Sen blev det faktiskt lite kemiplugg och bus med pojkarna innan vi åt osotsufflé till kvällsmat. Jättegott! Det låter så himla fancy men egentligen är det bara som en fluffig omelett. Fast godare eheh.
 
Nu börjar nedräkningen till lov nästa vecka då jag ska med värdfamiljen till Bretagne. Tjihoo.

Hoppas ni har haft ett skönt lov där hemma och att ni redo för sista knappa månaderna innan sommarlov. Längtar efter sommarlovet massor! Bamsekramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej!
Jag heter Emelie Swenningson och jag är en glad tjej som ska åka till Svenska skolan i Paris läsåret 14/15. På den här bloggen kommer ni kunna läsa om allt spännande och ospännande jag kommer vara med om. Kommentera om ni undrar över något och...enjoy!

RSS 2.0