solen

2015-04-17
19:30:02
I veckan har det varit så sjukt fint väder. Så fint att till och med Emelie drog på sig kjol en dag. Kan ni bara tänka er!? Nejmen flera dagar har temperaturen legat på 25 grader och till och med mer. Så himla härligt! ...och ja, jag måste få skryta lite... Men självklart var det folk som genast började klaga på att det var för varmt. Bestäm er plz.
 
Njuter i solen efter lunchen i tisdags.
 
I väntan på att gå på fotoutställning på Hotel de Ville. Vi skulle kolla på bilder av de främsta fotograferna i "kollektivet" Magnum (om ni känner till dem?) och sedan välja en bild som vi ska skriva en bakgrundshistoria till på franskan.
 
Alla försöker undkomma värmen i den lilla skugga de hittar.
 
Paris är verkligen finast i solsken! Här påväg till île Saint Louis för att köpa glass på det som enligt många är det bästa glasstället i Paris. Enligt mig fick man alldeles för små kulor och var tvungen att betala extra på de redan för höga priserna om man ville ha en "riktig" och inte fabriksgjord strut. Bosses vinner med hästlängder, helt klart!
 
île Saint Louis där vi sedan avnjöt vår glass.
 
Vattenpaus efter glassen i tisdags.
 
Hoppas bara att vädret håller i sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej!
Jag heter Emelie Swenningson och jag är en glad tjej som ska åka till Svenska skolan i Paris läsåret 14/15. På den här bloggen kommer ni kunna läsa om allt spännande och ospännande jag kommer vara med om. Kommentera om ni undrar över något och...enjoy!

RSS 2.0