foto i le Marais och shopping

2015-04-11
20:37:39
På gator och en gård där det var antikmarknad. Mysig stämning.
 
 
Place des Vosges
 
Emma och Erika njuter av falafel från rue des Rosiers.
 
Jag på hemfärd från eftermiddagens shopping.
 
 
Inte shoppat eller handlat klädern på jättelänge så det var kul att få lite nya grejer. Jag köpte en vit "blus" (eller vad man ska kalla det) på Mango och en hoodie med dragkedja i en typisk souvenirbutik. Jag har egentligen lite emot alla de där turistaffärerna då de bara säljer onödigt dyrt krimskrams till fåniga turister och anledningen till att jag överhuvudtaget gick in där var för att jag redan har en hoodie som det står London på och därför såklart var TVUNGEN att även ha en med "PARIS" över hela magen. Dessutom behöver jag en tjocktröja att variera med Håkantröjan som blir halvfräch när man använder den varje dag. Men egentligen gillar jag inte turistbutikerna. Egentligen.
 
Får typ ångest av att spendera pengar eller nåt har jag märkt. Jag känner mig så lurad eftersom jag vet att pengarna inte går till det de borde göra; arbetare eller bra råvaror. Idag var det dock kul att shoppa eftersom jag inte köpt kläder på så länge, men efter att ha köpt en tröja kände jag att det var nog. Jag hade inget mer shoppingsug, så då köpte jag inget mer. Om jag hade vetat att det jag köpte var bra kvalitet och att den summa jag betalar för plagget går dit det bör göra så hade jag lätt kunnat handla mera. Jättefina vårkollektioner finns överallt!
 
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej!
Jag heter Emelie Swenningson och jag är en glad tjej som ska åka till Svenska skolan i Paris läsåret 14/15. På den här bloggen kommer ni kunna läsa om allt spännande och ospännande jag kommer vara med om. Kommentera om ni undrar över något och...enjoy!

RSS 2.0